Wat wij kunnen leren van mannen

Oké, de titel is misschien een béétje overdreven - we weten allemaal dat wij veel meer kwaliteiten hebben, duh -, maar toch zijn er echt wel enkele dingen waar mannen gewoonweg beter in zijn. Kwaliteiten waar wij als vrouwen wel iets van kunnen leren. Benieuwd wat mannen toch wel beter kunnen dan wij? Lees maar even mee.


Zelfzeker zijn

Het is misschien niet van toepassing op alle mannen, maar vaak is het me al opgevallen dat zij toch wel sterker in hun schoenen staan. Vrouwen hebben vaak veel meer complexen over zichzelf waardoor ze onzekerder overkomen. Mannen daarentegen trekken zich meestal niks aan van wat anderen van hen vinden. Dat is zeker iets waar veel vrouwen nog iets van kunnen leren denk ik.

Concentratie? Welke concentratie?

Ik weet niet hoe ze het doen, maar mannen kunnen echt heel geconcentreerd zijn als het gaat over televisie kijken. Misschien heeft het te maken met het feit dat mannen maar één ding tegelijk kunnen doen. Als ze dan iets doen, doen ze het ook heel geconcentreerd. Wanneer mijn vriend een film of voetbalwedstrijd kijkt, mag er een bom ontploffen en zal hij rustig verder kijken. Hoe doen ze dat toch? Vanaf ik een film kijk, ben ik al na 5 minuten afgeleid en denk ik al aan alles dat ik nog moet doen van mijn to-do-lijstje. Een film moet dan ook al écht heel goed zijn om 1,5 uur mijn volledige aandacht te krijgen. 

Zichzelf aanvaarden

De vrouw die niks aan zichzelf zou willen veranderen, moet ik nog tegenkomen. Altijd is er wel iets waar een vrouw niet tevreden over is. Mannen aanvaarden gewoon hoe ze zijn en maken daar het beste van. Wij hebben het geluk dat we wallen elke dag kunnen wegwerken met make-up - guilty! -, terwijl mannen dit ook hebben maar gewoon zo de straat op durven. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om zonder concealer de straat op te gaan!

Zich zorgen maken

Piekeren kunnen wij vrouwen als de besten. Ook hier kunnen we zeker een voorbeeld nemen aan de mannelijke wezens. Vaak piekeren wij dubbel zoveel als mannen over dingen waar zij zich soms niet eens van bewust zijn. Heel erg frustrerend als je het mij vraagt!

Wat denk jij dat we nog van mannen kunnen leren?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

14 reacties:

  1. Leuk om te lezen, wij vrouwen zijn inderdaad erg goed in piekeren haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wij zijn er iets té goed in haha!

      Delete
  2. Dit is allemaal echt waar vind ik en ik zie het vooral terug bij mijn vriend! Leuk artikel!

    -x- Sabrina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja he, ik vind deze dingen echt passen bij mannen :-) Dankjewel Sabrina!

      Delete
  3. Anonymous2/18/2016

    Het verschil tussen mannen en vrouwen is groot, ja dat klopt maar het verschil is zo mooi omdat we elkaar aanvullen. Vrouwen zijn onzeker? Mannen nemen je zoals je bent. Ik vind die strijd tussen mannen vrouwen nergens op slaan, want we hebben veel aan elkaar. Maar dat ziet iedereen ook wel in denk ik :P. Leuk artikel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad, uiteindelijk kunnen we niet zonder elkaar en vullen we elkaar mooi aan :-) Dankjewel!

      Delete
  4. Al deze punten zijn zeker waar, waren wij vrouwen daar maar wat makkelijker in. -x-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ach, mannen zullen zeker en vast ook wel veel van ons kunnen leren ;-) Dankjewel Marsha!

      Delete
  5. Leuk artikel en heel herkenbaar, haha!

    ReplyDelete
  6. Anonymous2/19/2016

    Ik vind zeker dat wij vrouwen veel van mannen kunnen leren. Ik denk ook dat mannen zichzelf sneller op de eerste plaats zetten dan vrouwen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is inderdaad zo! Mannen denken vaak eerst aan zichzelf en dan aan iemand anders :-) Dankjewel voor je reactie!

      Delete
  7. Erg herkenbaar! Zo slecht zijn mannen dus niet, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nee, ze kunnen ons toch nog wel iets leren ;-) Dankjewel Iris!

      Delete

Double tap