My thoughts

Het gebeurt niet vaak, maar vandaag heb ik toch een persoonlijk artikel voor jullie. Naast enkele persoonlijke tags, schrijf ik nooit echt persoonlijke artikelen. Vorige week ben ik even wat meer afwezig geweest en ik wou hier toch een artikel aan wijden. Elke blogger neemt wel eens een kleine pauze van het bloggen, doordat ze geen inspiratie hebben, geen zin hebben om te bloggen of door andere omstandigheden.

Ondanks dat ik goed bezig was met het opvolgen van mijn uploadschema (op dinsdag - donderdag - zaterdag - én tussendoor extra artikels!), heb ik vorige week toch even een kleine pauze ingelast. Zaterdag was het onmogelijk om een artikel online te krijgen en ook op andere blogs heb ik vorige week geen kijkje kunnen nemen. Telkens ik een periode niet veel tijd heb om te bloggen, besef ik toch steeds weer hoe graag ik blog. Je mist het meteen zodra je er een paar dagen van tussen bent geweest!

Nu wou ik op mijn blog ook eens een artikel wijden aan hetgeen waar ik al heel de week aan denk. Hoe drukker ons leven van vandaag wordt, hoe minder dankbaar we zijn voor de vanzelfsprekende dingen in het leven. Het feit dat we geen pijn hebben, kunnen doen wat we willen, zonder moeite eender wat kunnen eten... Dit zijn allemaal dingen die vanzelfsprekend zijn voor ons en waar we niet bij stilstaan, maar eigenlijk... zijn ze niet zo vanzelfsprekend voor iedereen.


Wanneer er dan iets gebeurt met je gezondheid, dan pas wordt ons drukke leven even on hold gezet en worden we terug met de beide voeten op de grond gezet. Want oh, wat is een goede gezondheid toch ZO belangrijk. Ik ben er zelf ook schuldig van: een zorgeloos leventje leiden zonder pijn en zonder gezondheidsproblemen. Elke dag gewoon doen wat ik wil, hoe ik het wil en geen rekening moeten houden met beperkingen. Elke dag je droom nastreven is hetgeen ik elke dag tegen mezelf zeg. Want zeg nu zelf, wie wil er zijn droom niet bereiken?

Maar je droom bereiken is niet zo vanzelfsprekend voor iedereen. Velen onder ons moeten rekening houden met beperkingen die hen tegenhouden hun droom te bereiken. En weet je welke beperking dit vaak zal zijn? Hun gezondheid. Iets waar de meerderheid onder ons niet aan denkt, omdat ze kerngezond zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat ook de mensen die geen gezondheidsproblemen hebben, hierbij stilstaan en dankbaar moeten zijn dat ze hier niet elke dag mee geconfronteerd worden. Leven met een ziekte is namelijk zwaar, héél zwaar. Het aanvaarden is één ding, maar er echt mee leren leven is een heel ander paar mouwen.

Hoewel ik steeds probeer mijn artikels kort en bondig te houden - want je zal zeker elke dag minstens 20 blogs willen doorspitten -, is dit artikel iets langer uitgedraaid dan voorzien. Mijn lezers bewust maken van hun goede gezondheid is namelijk wat ik voor ogen had bij het begin van dit artikel. Dit vergeten we gewoonweg veel te vaak en het is veel te belangrijk om te vergeten. Wees elke dag dankbaar dat je kunt doen wat je wilt, dat je je dromen elke dag kunt achterna jagen en dat je hierbij niet beperkt wordt door je gezondheid. Want weet dat er mensen zijn die er elke dag met worstelen terwijl wij er ons zelfs niet van bewust zijn.

This article is written in Dutch for once, sorry guys!

Ben jij je dagelijks bewust van het feit dat je heel dankbaar mag zijn met je goede gezondheid?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

14 reacties:

  1. Love the positive vibes of your blog:) xx

    afashionneverland.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. je doet het gewoon super meid en een schema bijhouden is gewoon lastig als je ook hobby's en je werk ernaast hebt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Rachel! Het is inderdaad lastig soms, maar ik doe mn best! :-)

      Delete
  3. Pas als er iets mis is besef je hoe gelukkig je mag zijn dat je gezond bent, dat is zo. Maar we vergeten dat vaak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is echt zo, daar betrap ik mezelf ook heel vaak op!

      Delete
  4. Hmm klopt wel wat je zegt! Niet teveel hooi op je vork willen nemen, gewoon bloggen aan een tempo dat je zelf prettig vindt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad! Niet teveel tegelijk willen doen, want dan heb je gewoon geen tijd om stil te staan bij alles en dankbaar te zijn dat je dat allemaal kunt doen :-)

      Delete
  5. Ik besef dat maar al te goed. Mooie post en helemaal niet te lang ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goed dat jij dat vaak beseft, ik zou dat beter wat meer doen :-) Dankjewel!

      Delete
  6. Mooi artikel zeg! Je hebt helemaal gelijk.. We nemen dingen zo snel als 'gewoon' aan, terwijl we eigenlijk heel blij ermee moeten zijn, want zo vanzelfsprekend is het niet. Thanks voor het besef momentje! Fijne avond xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad, alles wordt al snel vanzelfsprekend terwijl dat helemaal niet zo is! Dankjewel Stephanie! :-)

      Delete
  7. Ik maak me er nu ook schuldig aan dat ik ziek ben en denk oh kon ik nu maar weer even normaal leven. Al besef ik me wel heel goed dat ik soms nog best dankbaar mag zijn dat ik alleen met mentale pijn te maken heb en wel gewoon de dagelijkse dingen kan doen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heb je blog gelezen en oh wat erg... Krijg tranen ervan in mijn ogen. Mentale pijn is soms nog veel erger dan fysieke pijn. Veel sterkte! X

      Delete

Double tap