Corine de Farme sunscreen review


Today I have a review for you. I thought it would be a good idea to give my honest opinion about the sunscreen I've been using this summer. I know it's already almost the end of summer, but a lot of people are still going on vacation in the upcoming weeks. Are you still looking for a sunscreen to use on vacation and do you want to know my opinion on these ones? Keep on reading then!

Vandaag heb ik een korte review voor jullie. Ik dacht dat het wel eens leuk zou zijn om mijn eerlijke mening te geven over de zonnecrème die ik gebruikt heb deze zomer. Ik weet dat het bijna het einde van de zomer is, maar nog steeds veel mensen gaan in de komende weken op reis. Ben jij nog op zoek naar een zonnecrème voor op vakantie en wil je weten wat mijn mening is over deze? Blijf dan zeker lezen!
.

I use a different sunscreen every year, but till now I still haven't found the perfect one for my skin type. This summer I tried these ones from Corine de Farme. I used the tan accelerator, the sunscreen with protection 30 and the tanning oil with protection 20. All these products were with Monoï de Tahiti.

Ik gebruik elk jaar een andere zonnecrème, maar tot nu toe heb ik nog steeds niet de perfecte zonnecrème gevonden voor mijn huidtype. Deze zomer probeerde ik deze van Corine de Farme. Ik gebruikte de bruinversneller, de zonnecrème met bescherming 30 en de zonneolie met bescherming 20. Al deze producten waren met Monoï de Tahiti.
.

To give you an idea of the amount of these bottles: they lasted us exactly 2 weeks after using it with the two of us on a daily base.

Om je een idee te geven van de hoeveelheid van deze flessen: ze gingen exact 2 weken mee waarbij ze dagelijks gebruikt werden door 2 personen.
.

I've actually not been using the tan accelerator that much on vacation. Only the boyfriend used this everyday, because I have a sensitive skin and I can only use this kind of products when my skin is already used to the sun. But the fact that only he used this product, gives me a clear view about the quality of this product. To make it short: it does help your skin by getting a more tanned skin. At the end of the vacation he was a few shades darker than me, but the difference between our skin colors weren't that big.

Ik heb eigenlijk de bruinversneller niet veel gebruikt op vakantie. Enkel het vriendje gebruikte deze elke dag, omdat ik een vrij gevoelig huid heb en ik dit soort producten enkel kan gebruiken als mijn huid al gewend is aan de zon. Maar het feit dat enkel hij dit product heeft gebruikt, geeft mij een duidelijker beeld van de kwaliteit van dit product. Om het kort te maken: het helpt je huid zeker om sneller bruin te worden. Op het einde van de vakantie was zijn huid enkele tinten donkerder dan die van mij, maar het verschil tussen onze huidskleuren was niet heel groot.
.

The sunscreen with protection 30 and the tanning oil with protection 20 are good products that did a great job in protecting our skin against the sun. They both contain vitamin E that prevent your skin from premature aging. Oh, and a little thing I didn't liked about these sunscreens was the scent of it. Maybe it is me, but although I normally love the scent of sunscreens, but I didn't liked the one from these products.

De zonnecrème met bescherming 30 en de zonneolie met bescherming 20 zijn goede producten die erin geslaagd zijn onze huid goed te beschermen tegen de zon. Ze bevatten allebei vitamine E dat vroegtijdige huidveroudering voorkomt. Oh, en nog een klein dingetje dat mij niet beviel bij deze zonnecrèmes was de geur. Misschien ligt het aan mij, maar hoewel ik normaal gezien de geur van zonnecrèmes wel lekker vind, vond ik de geur van deze producten niet echt aangenaam.
.

What is your favorite brand of sunscreen?

If you want to stay up to date with me,
don't hesitate to follow me on Bloglovin or Instagram!

Don't forget to love and smile today!
Love, Annelies




<script>
  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
  })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

  ga('create', 'UA-49860178-1', 'auto');
  ga('send', 'pageview');

</script>

CONVERSATION

28 reacties:

  1. Ohh I love this brand...I use the normal oil everyday for my dry legs ...it's amazing!
    And I must say that the oil smells great :)

    xoxo
    Joyce
    livstyle.nl

    ReplyDelete
    Replies
    1. They did a great job for my skin too! :)

      Delete
  2. Ik was al langer benieuwd naar deze producten! Ik gebruik eigenlijk altijd de zonnecrèmes van L'Oréal, maar mijn vriend kreeg er plots uitslag van, dus ik ben op zoek naar iets anders!

    X Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan zijn deze misschien wel aan te raden om eens te proberen :-). Ze doen hun werk wel goed!
      Liefs

      Delete
  3. Hallo! Je hebt een zeer leuke blog, daarom heb ik je genomineerd voor de Liebster-award. Voor meer informatie, kijk hier > http://wp.me/p4QYc6-1C

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel voor je nominatie Lauren, maar ik heb deze al eens gedaan enkele maanden terug :) http://www.loveandlaughter.be/2014/02/the-liebster-award-tag.html

      Maar wel lief dat je me nomineerde!
      Liefs

      Delete
  4. Wat een leuke foto's heb je hier bij gezet!

    ReplyDelete
  5. Hmm, ik ben niet helemaal overtuigd.. Ik vind geur toch altijd ook wel erg belangrijk. Fijne review heb je geschreven! Ik gebruik zelf eigenlijk altijd Kruidvat eigen merk, en dat bevalt me ook wel prima!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zelf heb ik deze graag gebruikt op reis, maar heel bijzonder vond ik ze niet nee :-). Dankjewel Sylvana!

      Delete
  6. Anonymous8/17/2014

    Really nice products ^^ XoxPK

    https://www.facebook.com/PLWhatGoesAroundComesAround/

    http://pickylachesis.wordpress.com/

    ReplyDelete
  7. Anonymous8/17/2014

    Jammer dat ik al een tijdje terug ben van vakantie. Want met het weer dat belgië momenteel biedt, vrees ik dat we de zonnecrème niet veel meer kunnen gebruiken. Maar ik houd ze in mijn achterhoofd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad jammer van het weer hier in België dat we dit soort producten niet meer kunnen uittesten!

      Delete
  8. I've always heard that using oils in the sun is a bad idea as they can actually worsen the effects of the sun... And I'm also a bit unsure about how safe these tan accelerators actually are.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk ook wel dat zo'n producten niet bepaald goed zijn voor je huid. Maar aangezien ik alle huidproducten wel graag uittest, wou ik deze ook zeker eens uitproberen ;-)

      Delete
  9. Klinkt goed zeg, ik was nog niet bekend met dit merk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik kende het voor de zomer ook nog niet ;)

      Delete
  10. Heb dit merk nog nooit gebruikt, maar ziet er leuk uit!

    Sarah x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heb het zelf voor de eerste keer gebruikt, en viel goed mee!

      Delete
  11. Zo'n bruinversneller lijkt me ideaal, ik ben bijna niet gekleurd deze zomer. :( Liefs, Rowan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deze werkt wel redelijk goed! Nja, jammer dat we zo'n slechte zomer hebben gehad hé..

      Delete
  12. Lijken mij hele fijne zonnebrand producten! Ga er binnenkort maar eens naar kijken :)

    ReplyDelete
  13. je blog is zo erg fleurig met die bloemen! het lijken mij erg fijne producten! liefs

    ReplyDelete

Double tap