Uitgetest: Cushion Foundation


Nadat het luxemerk Lancôme in Europa op de markt kwam met de cushion foundations, overgewaaid uit Azië, zijn ook andere merken op deze trend gesprongen. Zo hebben ook Yves Rocher en L'Oréal een eigen versie uitgebracht. Ik was al langer benieuwd naar deze cushion foundations en was dan ook erg excited toen ik deze van Yves Rocher eens kon uitproberen.


Yves Rocher liet zich inspireren door de schoonheidsrituelen van Koreaanse vrouwen. Het resultaat hiervan is de Pure Light Cushion Foundation, die het praktische van een compactpoeder combineert met het lichte en stralende van een vloeibare foundation. Deze frisse formule laat de huid binnen enkele seconden stralen en vervaagt rimpels en lijntjes. Daarnaast biedt de formule een variabele dekking voor elk gewenst resultaat.


Als je het product opent, zie je letterlijk een soort spons waar de foundation in zit. Met een speciale spons-applicator kan je de foundation dan aanbrengen op je gezicht. Een speciale manier van foundation aanbrengen voor mij, maar dat maakte me net des te meer nieuwsgierig. Het bijzondere aan deze foundation? De formule ervan die Babassu-olie bevat die je huid voedt zonder hem vet te maken. Zo krijgt je huid een stralende teint en wordt hij ook tegelijkertijd verzorgd. Daarnaast is hij vrij van parfum en parabenen.


De Cushion Foundation is te verkrijgen in 6 verschillende tinten. Het product bevat slechts 11 gram foundation, wat heel wat minder is dan een normale foundation. Ik ben dan ook wel benieuwd hoelang deze foundation zal meegaan.


Hierboven zie je zonder de foundation, hieronder zie je met de foundation. Duidelijk een verschil als je het mij vraagt. De oneffenheden en rode vlekjes zijn weggewerkt. De foundation is redelijk dun, maar met enkele laagjes krijg je wel een goede dekking. Hij voelt comfortabel en licht aan.


De Cushion Foundation is zeker een aanrader als je eens iets nieuws wil proberen en als je niet echt een zware dekking nodig hebt. Hij voelt licht aan en blijft de hele dag goed zitten. Score!


Heb jij al eens een cushion foundation uitgeprobeerd?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

6 reacties:

  1. Ik ben heel benieuwd naar de cushion foundations! Ik lees er veel fijne verhalen over, dus ik heb zelf die van L'oreal aangeschaft. Ik moet hem alleen nog even testen. x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vind deze van Yves Rocher alleszins wel heel fijn! Zeker als je niet veel dekking nodig hebt, is dat zeker een aanrader :-) Bedankt Esmée!

      Delete
  2. Ik heb de Cushion foundation van Lancôme. Fijn product, lichte dekking, maar ik krijg de indruk dat het product relatief snel op is. Dus dan probeer ik het sponsje nog eens om te draaien. En soms helpt dat wel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is inderdaad wel een nadeel aan die cushion foundations, dat ze minder inhoud hebben dan andere foundations. Jammer wel, want bij mij zullen ze altijd snel op zijn omdat ik wel enkele laagjes nodig heb :) Bedankt Steffi!

      Delete
  3. Ik heb deze gekocht en inmiddels al superveel gebruikt! Wat een fijne foundation!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoe meer ik hem gebruik, hoe beter ik hem begin te vinden! Zelfs mijn vriend gaf er al complimentjes over op een dag dat ik hem had gebruikt :-)

      Delete

Double tap