Mijn 5 tips voor gezond haar!


Mijn haar krijgt eerlijk gezegd het minste aandacht als ik me 's morgens klaarmaak voor de dag. Ik kam hooguit enkele keren door mijn haar en ik ben klaar om te gaan. Dankzij mijn goede genen kan ik na het douchen mijn haar laten drogen aan de lucht en begint het nooit te pluizen. Jammer genoeg heb ik dan weer heel fijn haar dat heel snel kapot gaat. Een krultang gebruik ik dus heel uitzonderlijk, want dan weet ik dat mijn haar daarna heel droog en kapot zal zijn. Ook al besteed ik eigenlijk weinig aandacht aan mijn haar, toch probeer ik met kleine dingen mijn haar zo weinig mogelijk te beschadigen. Hierbij mijn 5 tips om je haar zo gezond mogelijk te houden.

Gebruik af en toe een haarmasker

Mijn haar heeft eigenlijk nooit de verzorging gekregen die ze verdiende. Een haarmasker was tot voor kort niet te vinden in mijn badkamer. Tot ik het haarmasker van Wella uitprobeerde. Het maakt mijn haar superzacht en glanzend. En wat een héérlijke geur ook! Zowel het haarmasker als de shampoo zijn een plezier om te gebruiken en staan absoluut op mijn nummer 1 van de haarproducten die ik tot nu toe gebruikte. Echt een aanrader!

Steek je haar op met invisibobble

Dit hangt misschien standaard al rond je pols zoals bij mij, maar toch is dit een goede tip waar ik mijn haar heel blij mee maak. Ban de oude rekkers met ijzeren tussenstukje uit je voorraad, want deze kunnen je haar namelijk enorm beschadigen. Dankzij de invisibobble is mijn haar minder beschadigd, geraakt mijn haar niet in de knoop en heb ik geen bobbel nadat ik mijn haar heb opgestoken.

Droogshampoo to the rescue!

Mijn fijne haren kunnen helaas geen 2 dagen overleven zonder er 'vet' uit te zien. Toch vind ik het belangrijk om mijn haar niet elke dag te wassen, aangezien de talg ervoor zorgt dat mijn huid niet droog en strak is. Daarnaast houdt talg ook schimmels en bacteriën tegen. Door je haar elke dag te wassen spoel je telkens de talg weg waardoor ook de voeding en bescherming van je hoofdhuid weg is. Daarom wissel ik elke dag af met droogshampoo. Snel, efficiënt en in enkele seconden ready to go!

Kam je haar met grove kam

Het soort kam dat je gebruikt is heel belangrijk in het wel of niet beschadigen van je haar. Een kam met brede tanden is altijd beter dan een harde borstel. Met een grove kam kan je zachter door je haar kammen en beschadig je ongewild ook je hoofdhuid niet. Deze grove kam gebruik ik zowel 's morgens en 's avonds als na het douchen.

Zorg voor een zachte handdoek

Als je je haar hebt gewassen, heb je vaak de gewoonte om met de handdoek goed te schrobben over je hoofd om je haar droog te krijgen. Niet doen! Ruw schrobben met je handdoek over je haar kan héél beschadigend zijn. Ook je haar tussen de handdoek over en weer rollen is geen goed idee. Knijp je haar zachtjes uit met de handdoek en dep je haar droog. Je haar zal je dankbaar zijn!



Hoe probeer jij je haar gezond te houden?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

0 reacties:

Post a Comment

Double tap