Frontcover review



Have you ever heard about this make up brand called Frontcover? I have to admit I never heard about it  until I got this make up kit as a present for my birthday in July. I didn't had the chance to test it out during the Summer, but now I made some time to actually try out the products inside this box. Curious about the quality of these products? Let's check it out then!

Heb jij al gehoord van het make-up merk Frontcover? Ik moet toegeven dat ik nooit gehoord had van dit merk tot ik dit make-up setje kreeg als cadeau voor mijn verjaardag in juli. Tijdens de zomer had ik niet de kans gekregen om dit uit te testen, maar nu had ik eindelijk wat tijd om de producten die in deze doos zitten uit te testen. Ben je nieuwsgierig naar de kwaliteit van deze producten? Let's check it out then! 
.

This is what you see when you open the box. This brand has different boxes, but this one is made for women who want to play with different eyeliner colors. On the left you have instructions and pictures to show you how you can use these products; one the right you have the actual products. You get a total of 10 products in this box: 4 baked powder eyeshadows, a shadowline eyeliner, a black eyeliner marker, an eye pencil and smudger, a blue eye liner, a double ended brush and a pencil sharpener.

Dit is wat je ziet als je de doos open doet. Dit merk heeft verschillende dozen, maar deze is speciaal gemaakt voor vrouwen die willen spelen met verschillende kleuren eyeliner. Aan de linkerkant staan er instructies en foto's die je tonen hoe je deze producten kan gebruiken; aan de rechterkant heb je de producten. Je krijgt een totaal van 10 producten in deze doos: 4 baked poeder oogschaduws, een shadowline eyeliner, een zwart eyeliner, een dubbelzijdige kwast en een puntenslijper.
.

First I wanted to try these two eyeliners out. I was quite impressed when I tried it out the first time. They both are very pigmented, which I didn't expected from these products for some reason. On the picture below you can see how I used them: I made a little winged liner with the black eyeliner and I used the blue eyeliner under my eyes. I used this black eyeliner a few days now, and I have to say that the pigmentation isn't that great anymore as it was when I used it the first time on this picture. I don't know what happened but after using it for 2 weeks, it was more like a dark grey colored eyeliner.

Eerst wou ik deze twee eyeliners eens uitproberen. Ik was erg onder de indruk toen ik ze uitprobeerde voor de eerste keer. Ze zijn beide heel goed gepigmenteerd, wat ik eigenlijk niet had verwacht van deze producten. Op de foto hieronder zie je hoe ik de gebruikt heb: ik heb een kleine winged liner gemaakt met de zwarte eyeliner en ik gebruikte de blauwe eyeliner onder mijn ogen. Ik heb deze zwarte eyeliner intussen al enkele dagen gedragen, en ik moet zeggen dat de pigmentatie niet meer zo goed is als ik het vergelijk met toen ik het de eerste keer gebruikte op deze foto. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar nadat ik het nu 2 weken gebruikt heb, is het meer een donkergrijze eyeliner geworden. 
.

Then the baked eyeshadows. I was very curious about these products because I never tried something out like a shadowline eyeliner out. When you take some eyeshadow on the shadowline eyeliner, it would transform the eyeshadow into a colored eyeliner. So I tried it out and I had some doubts about it. 

Dan de baked oogschaduws. Ik was erg nieuwsgierig naar deze producten, omdat ik nog nooit zoiets had uitgeprobeerd als een shadowline eyeliner. Het is de bedoeling hierbij dat je een oogschaduw kleur kiest en dat je met de shadowline eyeliner er een eyeliner van kan maken. Dus probeerde ik het uit en ik had toch wel enkele twijfels hierbij.
.

The colors that came in the box are (from left to right): boysenberry, purple rain, sea foam and glass bottle. Some weird eyeshadow names  if you ask me.

De kleuren die in de doos zaten (van links naar rechts) zijn: boysenberry, purple rain, sea foam en glass bottle. Rare namen voor oogschaduws als je het mij vraagt.
.

I wanted to try these colors out as a eyeshadow and as a eyeliner. On the first picture you can see the pigmentation of the colors: it's just one swipe of the colors with my finger. The pigmentation is quite good! I rarely wear colored eyeshadows, but if I had to choose, I would pick the 2 blue colors because their pigmentation turned out the best. 

On the second picture I used these eyeshadows as eyeliners with the shadowline eyeliner. That was a bit disappointing... I first tried it on my own eyes and to be honest, you couldn't even see the eyeliner when I used the first boysenberry color. As you can see yourself, only the last color gave a pretty eyeliner color that was good pigmented. The first three colors were a bit disappointing when I used it as eyeliner.

Ik wou deze kleuren zowel uittesten als oogschaduw, maar ook als eyeliner. Op de eerste foto kan je de pigmentatie van de kleuren goed zien: dit is gedaan met slechts één veeg met mijn vinger. De pigmentatie is vrij goed! Ik draag eigenlijk weinig gekleurde oogschaduws, maar als ik toch moest kiezen, zou ik de 2 blauwe kleuren kiezen omdat hun pigmentatie het beste bleek te zijn.

Op de tweede foto kan je zien dat ik deze oogschaduws gebruikte als eyeliners met behulp van de shadowline eyeliner. Dat viel een beetje tegen... Ik had het eerst geprobeerd op mijn eigen ogen, en om eerlijk te zijn kan je de eyeliner bijna niet zien zitten op mijn oog toen ik de eerste kleur boysenberry gebruikte. Zoals je zelf kan zien, gaf enkel de laatste kleur een mooie eyeliner kleur die goed gepigmenteerd was. De eerste drie kleuren waren een beetje teleurstellend wanneer ik ze gebruikte als eyeliner.
.
.
Have you ever heard about this brand?
.
If you want to stay up to date with me,
don't hesitate to follow me on Bloglovin or Instagram!
.
Don't forget to love and smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

22 reacties:

  1. wauw wat ziet dit er goed uit zeg mooie look heb je gemaakt liefs x

    ReplyDelete
  2. Dit merk is volledig nieuw voor mij, het ziet er wel goed uit! Dat blauw staat je ook erg mooi

    X Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik had er ook nog nooit van gehoord! Oh, dankjewel :-)

      Delete
  3. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ziet er wel chique uit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vond het er ook wel erg mooi uitzien :-)

      Delete
  4. Oh wauw, wat een ontzettend mooi boek. En die kleuren, heeeel mooi! De blauwe kleur staat je super mooi zeg.

    ReplyDelete
  5. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ziet er wel fijn uit!

    Sarah x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ook nog niet, maar was blij met het resultaat! :-)

      Delete
  6. I don't know this brand, but the eyeshadows colors are really beautiful!!!! You are so pretty Annelies!!!!!

    Kisses!!!!!

    Tiff

    http://mabulledepensees.blogspot.fr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're so sweet Tiff :-) Thank you for your lovely comment!

      Delete
  7. Het resultaat is heel geslaagd, dat beetje kleur is echt fantastisch!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik gebruik heel weinig kleur, maar af en toe moet dat wel eens kunnen :-) Dankjewel!

      Delete
  8. Wat een leuke verpakking zeg! Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord. Het staat je wel erg mooi dat blauwe lijntje:) Mooi gedaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh, dankjewel voor het complimentje!

      Delete
  9. Hey Annelies, I looove that turquoise liner on you! I think I've done something like that for summer! So sorry to hear the black liner isn't black anymore! That's a bummer :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Sunny! I know, it's so sad that the eyeliner wasn't that black after a while and now it doesn't even work anymore :(

      Delete
  10. Heel leuk dit, kende het merk nog niet! X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik kende het ook nog niet, maar de producten bevielen me wel :-)

      Delete
  11. Wat een mooie verpakking, het lijkt wel een magazine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad, trok meteen mijn aandacht toen ik het zag :-)

      Delete

Double tap