Kruidvat Effex Volume Powder review


Today I have a review for you of a product I have been testing out for a while now. This is the Effex Max Volume Powder from Kruidvat. I have naturally straight hair and I've always been on a hunt for a good product that would give my hair some kind of volume. I gave this volume powder a try, so let's see if it really worked!

Vandaag heb ik een review voor jullie van een product dat ik al een tijdje aan het uitproberen ben. Dit is de Effex Max Volume Powder van het Kruidvat. Van mezelf heb ik stijl haar en ben ik altijd wel op zoek geweest naar een goed product dat mijn haar wat volume zou geven. Ik besloot deze volumepoeder eens uit te proberen, dus laten we eens kijken of het echt werkte!
.

On the box of the product it says that it would give you visible more volume and that it would make you hair more easy to style. It would make your hair stay in place all day without feeling hard, because the powder is so lightweighted. It should be perfect if you want a messy look or a hairstyle with structure. This volume powder should be invisible and would be scentless.

Op de doos van het product zegt men dat het je duidelijk meer volume zou geven en dat het ervoor zou zorgen dat je haar makkelijker te stylen zou zijn. Het zou je kapsel de hele dag in model moeten houden zonder hard aan te voelen, omdat het poeder gewichtloos is. Het zou een goed product moeten zijn als je gaat voor een warrige look of een kapsel met structuur. Dit volumepoeder zou onzichtbaar en geurloos moeten zijn.
.

This product is very easy to use. You just have to put a little bit of the powder into your hands, rub your hands together until the powder is invisible and then apply it to dry hair, especially focussing on the roots of your hair. If you want more volume, they recommend you to sprinkle some of the powder directly to your roots and then massage it into your scalp.

Dit product is makkelijk te gebruiken. Je moet enkel een beetje poeder op je handen doen, je handen tegen elkaar wrijven tot het poeder onzichtbaar is en het dan aanbrengen op droog haar, vooral focussen op de haaraanzet. Als je meer volume wilt, raden ze je aan om het poeder meteen over de haaraanzet te strooien en het dan in je hoofdhuid te masseren.
.

If you open up the bottle of the volume powder, you see that there are a few little holes on top where the powder comes out. I have to say that I was surprise by how tiny this product is. It contains only 10gr so I think I would run out of this product quite fast if I would use it everyday. 

Als je het doosje van de volumepoeder opent, zie je enkele kleine gaatjes bovenaan waar het poeder uitkomt. Ik moet zeggen dat ik wel verrast was hoe klein dit product eigenlijk is. Het bevat slechts 10gr, dus ik denk dat dit product snel zou op zijn als ik het elke dag zou gebruiken. 
.

I sprinkled a little bit of the powder on my hand and on my roots so that I could see the different between the two ways of using this product. Firstly I rubbed it in my hands and then I applied it to dry hair, but this wasn't a success. I didn't see a difference. The second way, sprinkling the powder directly to my roots, gave me a better result, but I still wasn't impressed. It just gave my hair more structure at the roots, but I cannot say that it gave my hair a lot more volume. 

Ik strooide een beetje poeder op mijn hand en ook op mijn haaraanzet zodat ik het verschil kon zien tussen de twee manieren om het product te gebruiken. Eerst wreef ik het tussen mijn handen en bracht ik het aan op droog haar, maar dit was niet echt een succes. Ik zag geen enkel verschil met ervoor. De tweede manier, het poeder meteen op de haaraanzet strooien, gaf een beter resultaat, maar ik was nog steeds niet onder de indruk. Het gaf mijn haar meer structuur aan de haaraanzet, maar ik kan niet echt zeggen dat het mijn haar veel meer volume gaf. 
.

Yet I cannot say it's a bad product. It is scentless, gave my hair more structure at the roots and had a dryshampoo-kind-of-effect because I had the impression that it made my hair a bit less greasy. I don't use the product on it's own, but I experienced that it worked well if I combine it with a volume mousse. The combination volume mousse with this volume powder gives my hair finally a bit more volume. I would rate this volumepowder a 7/10.

Toch kan ik niet zeggen dat het een slecht product is. Het is geurloos, gaf mijn haar meer structuur aan de haaraanzet en heeft ook een droogshampoo-effect, omdat ik de indruk had dat het mijn haar een beetje minder vettig maakte. Bij mij werkte dit product niet op zichzelf, maar ik ondervond dat het beter werkte als ik het combineer met een volume mousse. De combinatie van een volume mousse met deze volume poeder geeft mijn haar uiteindelijk wel wat meer volume. Ik zou deze volumepoeder een 7/10 geven. 
.
If you want to stay up to date with me,
don't hesitate to follow me on Bloglovin, Facebook, Instagram & Twitter
.
Don't forget to love and smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

20 reacties:

  1. Ik heb ook zo eens een poeder geprobeerd, van Osis. Het gaf wel volume maar bah, dat vieze stugge gevoel vond ik vreselijk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik stond nog op het punt die van Osis te proberen, maar heb uiteindelijk eerst deze van Kruidvat eens uitgetest. Inderdaad, dat stugge gevoel vind ik ook maar niks!

      Delete
  2. I love this kind of products!!!!!

    Kisses!!!!

    Tiff
    http://mabulledepensees.blogspot.fr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. If they actually would give me a lot of volume, I would love them too :-)!

      Delete
  3. Wat jammer dat hij niet zo goed werkt als wordt beloofd... Al een geluk dat hij met je mousse wel wat werkt! Ik zou zulk poeder denk ik niet durven uitproberen, net zoals ik nog nooit droogshampoo heb geprobeerd :D X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben inderdaad blij dat het dan toch nog wat werkt in combinatie met de mousse. Echt? Zou je zeker eens moeten uitproberen dan! :-)

      Delete
  4. Ikzelf heb dit nog nooit geprobeerd. Toch ben ik er best nieuwsgierig naar, ondanks dat je'm niet zo super vind.

    Liefs,
    Pauline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je kan hem zeker eens uitproberen, misschien werkt hij voor jouw haartype beter!

      Delete
  5. Jammer dat hij niet fantastisch werkt. Ben er toch wel benieuwd naar! Vooral omdat hij je haar minder vettig maakt, is toch een pluspuntje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het werkt niet zo goed als een droogshampoo hoor, maar ik merkte toch dat mijn haar iets minder snel vettig werd als ik die poeder had gebruikt :-)

      Delete
  6. Hey, sweet new layout!

    If you want a good volumizing product, I recommend Redken Volume 04 Full Effect Mousse. That thing literally gives me a MANE! I can't really use it because I have quite some hair as it is, but I did hear it works well for those who could do with a bit of volume as well :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for the tip Sunny, will search for that product when I go shopping!

      Delete
  7. Fijne review, hier was ik al langer benieuwd naar! Als ik eerlijk moet zijn vermoed ik gewoon dat dit talkpoeder is in een fancy verpakking. Ik gebruik zelf talkpoeder in plaats van droogshampoo, omdat ik vind dat het beter werkt, en ik merk wel dat ik meer structuur in mijn haar krijg, waardoor het bijvoorbeeld makkelijker wordt om een dotje te maken, maar ik twijfel inderdaad of het echt meer volume geeft.
    Leuk om jou bedenkingen te lezen!

    X Sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je kan wel eens gelijk hebben Sara, het zou me alleszins niet verbazen. Jammer dat er nog steeds geen producten op de markt zijn (of ik heb ze alleszins nog niet ontdekt) die nu eens écht veel volume kunnen geven! Dankjewel voor je reactie!

      Delete
  8. jammer dat die niet zo goed werkt zeg... liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heel erg jammer, maar samen met de volumemousse zie ik toch een beetje resultaat!

      Delete
  9. Jammer dat ie minder werkte dan je zou denken...


    Liefs,
    Hazal
    www.sistersandsisters.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inderdaad, ik blijf op zoek naar een product dat écht volume geeft!

      Delete
  10. Anonymous11/15/2014

    Jammer dat het resultaat tegenvalt. Het zou anders een goeie budget vervanger zijn voor Osis+, ik vind die wat duur voor zo'n klein potje.
    Misschien een goeie tip is de XXL Volume droogshampoo van Batiste. Ik ben er tevreden van en hij gaat best lang mee (ik gebruik hem ongeveer 3x per week en na 3 maand is hij nog niet leeg).

    Groetjes, Lien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als ik die zie staan in de winkel, zal ik hem eens meenemen om hem uit te proberen :-) Bedankt voor de tip Lien!

      Delete

Double tap