Dit was mijn 2016!

Happy New Year, you guys! Zoals elk jaar is ook 2016 enorm snel voorbij gevlogen. Natuurlijk kan ik 2016 niet zomaar achter mij laten zonder nog even terug te blikken op het voorbije jaar. 2016 was voor mij zeker en vast een positief jaar, kijk maar even mee...


Het jaar begon meteen feestelijk… Na 4,5 jaar studeren behaalde ik eindelijk mijn diploma in de Communicatiewetenschappen, yaay! Het waren jaren van bloed, zweet en tranen, maar uiteindelijk was ik heel trots dat ik doorgezet had en mijn diploma mocht ontvangen. Ge-wel-dig gevoel was dat! Nadien moest dat natuurlijk gevierd worden door eens goed te gaan shoppen, enkele leuke kledingstukken te scoren en 's avonds met familie te vieren met champagne en taart.



Het schrijven van mijn thesis in 3 maanden (normaal gezien krijg je hier 12 maanden tijd voor!) was enorm uitputtend en mentaal heel zwaar. Het aantal keren dat ik tot midden in de nacht achter mijn computer zat te typen was niet meer bij te houden. In februari had ik dan ook nood aan rust. Zo haalde ik mijn quality time met vrienden in door lekker te brunchen en bij te kletsen. Stilaan kwam ook de druk om te zoeken naar een job, aangezien ik zo snel mogelijk aan het werk wou. 



In maart begon ik meer en meer te zoeken naar een job, wat uiteindelijk niet zo makkelijk bleek te zijn. Het vinden van een job als schoolverlater is enorm moeilijk én frustrerend. Tijdens deze zoektocht probeerde ik regelmatig te ontspannen door af te spreken met vriendinnen, door enkele uitjes aan zee en natuurlijk ook door enkele artikeltjes te schrijven voor mijn blog. Vooral de weekendjes aan zee deden me zo'n deugd! Daar kon ik helemaal ontspannen en alle stress van het zoeken naar een job achter mij laten.


In april was het eindelijk zover: de lang verwachte Clouds of Fashionshow! Dankzij mijn blog mocht ik als VIP naar de fashionshow gaan en zat ik dan ook op de eerste rij. Zoals verwacht was het een schitterende show met heel leuke items. Dit was zeker en vast één van dé it-events van dit jaar in Antwerpen. Ook werd ik verwend met heerlijke chocolade tijdens Pasen en kreeg ik één van de mooiste pakketjes binnen voor mijn blog die ik tot nu toe kreeg: een goed gevuld pakketje van Urban Decay!


Voor het eerst bezocht ik 8 PR-bureaus tijdens de Antwerp Pressdays. Tegelijk een leuke, maar heel vermoeiende dag! Nadien stapten we op het vliegtuig naar Gran Canaria om nog twee weken te ontspannen voordat ik echt aan het werk moest in juni. Daar ontdekten we het eiland, bezochten we de mooiste plekjes en genoten we nog even van elkaar voor de drukte zou beginnen in juni.


Stipt op 1 juni stapte ik in de 'grote mensenwereld' en begon ik te werken op mijn eerste job. Meteen een schot in de roos! Ik kon me geen betere eerste job voorstellen en denk er nu na 7 maanden nog altijd zo over. Tijdens juni begon ik me stilaan in te werken en had ik dus nog wel tijd om goed voor mijn blog te werken. Producten testen, artikeltjes schrijven en een bezoekje brengen aan de Oonabeautydays… That's what I love to do!


Feest, feest, feest! Juli staat standaard gelijk aan genieten en feesten. We zetten de maand goed in met mijn verjaardag, gingen zoals elk jaar feesten op Tomorrowland, genoten van het trouwfeest van mijn broer en hadden gezellige avondjes aan zee. Het is geweldig om af en toe een weekje aan zee te kunnen doorbrengen. Je bent meteen in vakantiesfeer en kan daar helemaal ontspannen. Daar ontdekten we toevallig een klein festival op het strand waar we dan ook heel de week te vinden waren.


Na onze feestmaand in juli zochten we in augustus terug wat rust op. Samen met vrienden zonnen op het strand, gezellige avondjes ijsjes eten en het idyllische trouwfeest van vrienden. Prachtige herinneringen die ik nooit zal vergeten. Ook op het werk was het twee maanden rustig doordat veel collega's op vakantie waren.


In september keerde de drukte terug en had ik meteen enkele events op de planning staan. Een deel van mijn job is namelijk het organiseren van events. Djeeez, nu pas besef ik hoeveel tijd en werk in het organiseren van een event kruipt! Ik organiseerde een barbecue, zorgde voor onze deelname aan een wedstrijd, leidde onze familiedag in goed banen én vertegenwoordigde ons bedrijf op een jobbeurs. Eén voor één leuke ervaringen waar ik veel van geleerd heb!


Oktober was terug een iets rustigere maand nu al die events achter de rug waren. Meer tijd om te bloggen dus! Ik kreeg heel leuke pakketjes binnen die ik met veel plezier uitgebreid probeerde en fotografeerde. Oktober bleek nadien wel de stilte voor de storm te zijn...


Begin november vond ik de tijd om nog even te ontspannen aan zee, maar nadien begonnen de hectische weken pas écht. Zowel op carrièrevlak als op persoonlijk vlak ging alles heel snel en stond ik onder heel wat stress. 24 uur in een dag was te kort voor al hetgeen ik wou doen op een dag. Ik presenteerde voor de directie, organiseerde ons Sinterklaasfeest voor 250 mensen en ging alleen met het vliegtuig op business trip naar ons hoofdkantoor in Duitsland om daar met verschillende managers te praten. Spannend! Daarnaast vonden we ook ons droomappartement, maar de weg naar de verkoopsovereenkomst verliep niet van een leien dakje...


Ook december was nog een héél drukke maand doordat ik ons Kerstfeest organiseerde, opnieuw voor 250 mensen. Het was spannend tot de laatste minuut, maar uiteindelijk kreeg ik een prachtige bos bloemen als cadeau voor het harde werk. Ook ons droomappartement kwam na heel wat gestress toch in orde waardoor we nu ons eigen stekje hebben waar we in maart intrekken... Happy face!

Wat was jouw hoogtepunt in 2016?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

2 reacties:

  1. Wauw, wat een mooi jaar heb je achter de rug! Afgestudeerd, een baan én een huis... gefeliciteerd met alles! En dat 2017 maar net zo mooi mag worden :).

    ReplyDelete

Double tap