Online shopping: yay or nay?

Tijdens mijn lessen Consumer Psychology kwam ik heel wat te weten over de gedachten van de consument en hoe die beïnvloed worden door verschillende factoren zonder dat we ons daar zelf bewust van zijn. De indeling van de winkel, het gedrag van de verkoper tot zelfs de lengte van de winkelgangen bepalen ons winkelgedrag. Willen jullie hier graag nog meer interessante artikels over lezen? Laat het dan zeker achter in de reacties!

During my classes of Consumer Psychology, I've learned a lot about the thoughts consumers have during shopping and how these thoughts are influenced by different things without even knowing it. The way the store is divided, the behavior of the salesman and even the length of the shopping corridors have an influence on our behavior. Do you want to read more interesting articles about this? Let me know in the comments!
.

Daarnaast leerden we ook heel wat over het online shoppen. Tegenwoordig kan je echt alles online kopen: kledij, juwelen, make-up, eten, interieur spullen tot zelfs auto-onderdelen zoals op auto-onderdelen24! Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat wel een site voor waar je het kan bestellen. Maar waarom is nog niet iedereen zo overtuigd van het online shoppen? 

Nowadays you can buy everything on the internet: clothes, jewelry, make-up, food, decoration stuff and even car pieces! Even the craziest thing is for sale on some kind of webshop. But why isn't everybody a fan of online shopping? 
.

Hoewel het online shoppen tegenwoordig heel populair geworden is, is toch uit een onderzoek gebleken dat 'slechts' 61% van de Europese bevolking ooit al eens een online aankoop hebben gedaan. Het Verenigd Koninkrijk scoort heel hoog op het online shoppen en wordt gevolgd door Duitsland en Nederland. België blijft heel duidelijk achterop op vlak van het online shoppen. 

Although online shopping became something very popular, a study has shown that 'only' 61% of the European population already did some kind of online purchase. The United Kingdom is the leader of online shopping, followed by Germany and The Netherlands. Belgium stays behind when it comes to online shopping.
.
Het is gebleken dat mensen nog niet helemaal overtuigd zijn van het internet. De meesten willen zelf het product kunnen zien en proberen voordat ze het kopen. Daarnaast is men nog altijd heel voorzichtig met het geven van persoonlijke gegevens over zichzelf op het internet. Een groot deel van de populatie voelt zich m.a.w. niet gerust bij het online kopen van spullen. 

It is clear that people still aren't convinced of the internet. Most people want to see and try the product before they buy it. Besides that people are still very cautious when it comes to giving personal data on the internet. A large part of the population do not feel comfortable with buying things online.
.
Why do you like online shopping?

If you want to stay up to date with me,
don't hesitate to follow me on Bloglovin, Instagram or Twitter!

Don't forget to love and smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

4 reacties:

  1. Hi Annelies!!

    Really interesting post!
    It's so easy to do online shopping, i'm not a huge fan because of the security of my personal informations and i don't like to wait the delivery! lol

    Kisses

    Tiff

    http://mabulledepensees.blogspot.fr

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm not a huge online shopper either, I've actually almost never buy something online :) I also do not like to wait so long for my package to arrive! Thank you Tiffany! :)

      Delete
  2. Anonymous3/03/2015

    Heb zelf ook een gelijkaardig vak gehad:Communicatiemanagement waarbij we vooral evolutionaire psychologie als kader hebben gebruikt. Vond ik echt super interessant!
    Ik shop enkel bepaalde producten online, zoals boeken. Kleren en schoenen ga ik niet snel online kopen, omdat ik het gewoon handiger vind om die te kunnen passen vooraleer ik ze koop.

    Veel liefs
    Lien xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb dat vak ook gehad en zo'n vakken zijn echt zo interessant hé! Ik koop zelf heel zelden iets online, maar ik zal ook eerder een boek dan kleren kopen :) Dankjewel Lien!

      Delete

Double tap