Mijn tips tegen winterblues!


Ook al is het intussen reeds februari en lijkt de lente niet meer ver weg te zijn, toch heb ik af en toe last van de 'winterblues' zoals dat wel eens wordt gezegd. Te korte nachten, weinig daglicht en een gebrek aan zon zorgen ervoor dat ik me op sommige dagen moe en futloos voel. Ook al heb ik dan weinig energie, toch probeer ik ervoor te zorgen mijn happy humeur snel terug te vinden. Klinkt dit jou bekend in de oren? Hieronder lees je enkele tips die me vaak helpen tegen de winterblues.

Kom buiten

Buiten is het koud, regenachtig en allerminst aangenaam weer. Hoewel ik veel liever een heel weekend binnen blijf in de warmte, is het belangrijk om jezelf toch klaar te maken om even buiten te gaan. Maak een wandeling, ga boodschappen doen of spreek af met vrienden. Ook sociaal contact kan je trouwens weer helpen om uit die winterblues te geraken. Tijdens de week zie ik tijdens de winter weinig daglicht doordat ik 's ochtends vertrek in het donker en ook 's avonds pas thuis ben wanneer het alweer donker wordt. Daarom probeer ik ook tijdens mijn middagpauze heel even buiten te wandelen indien mogelijk.

Op tijd in bed

Genoeg nachtrust staat misschien wel op nummer één bij mij. Ik ben iemand die veel slaap nodig heeft en voel het dan ook aan mijn lichaam als ik net iets te weinig geslapen heb. Vooral tijdens de winter lijken de dagen vermoeiender te zijn, omdat mijn lichaam niet kan opladen door te weinig zonlicht. Tijdens de zomer voel ik me namelijk veel energieker. Op tijd in je bed kruipen kan wonderen doen!

Me, myself & I

Las af en toe een me-time momentje in. Tijdens de winter heb ik vaker de behoefte om te relaxen en gewoon te doen waar ik zin in heb. Is dat een hele avond series kijken? Of een zalig lang bad nemen met een heerlijke bath bomb van Lush? Doe waar jij zin in hebt en waar je blij van wordt. Ik neem elke maand een dagje vakantie - hallelujah voor veel vakantiedagen! - gewoon om lekker dingen te doen waar ik blij van word. Vaak slaag ik dan nog aan het werk voor mijn blog en neem ik foto's, maar dat is voor mij ook een soort ontspanning waarna ik een goed gevoel overhoud.

Iets nieuws

Probeer eens een nieuw recept of neem een proeflesje van een sport die je al lang eens wou proberen. Een nieuwe uitdaging - hoe klein of hoe groot het ook is - zorgt terug voor nieuwe energie en helpt je vaak even uit de dagelijkse sleur. Ik ga sinds kort terug naar de fitness en probeerde overlaatst voor het eerst Oreo Kinderbueno Brownies te maken. Die twee dingen gaven me nadien echt een happiness boost! Na het maken van de brownies kon ik ook nog eens nagenieten van mijn creatie dus meteen 2 vliegen in 1 klap!

Wat is jouw tip tegen de winterblues?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

0 reacties:

Post a Comment

Double tap