What I eat in a day

Nu onze reis naar Bali stilaan in zicht komt, begin ik automatisch toch wel iets meer te letten op mijn voeding. Ik verwacht dat we daar door de tropische temperaturen vooral in strandkleding zullen rondlopen, dus wil ik me toch wel goed in mijn vel voelen. Na de wintermaanden - inclusief de vele ongezonde comfort food momentjes - is het wel nodig om even terug op gezond eten te focussen en dit ook te delen met jullie met een 'what I eat in a day'.

* Toevallig is deze volledig vegetarisch, hoewel ik zeker geen vegetariër ben. 
** Helaas moet ik wel toegeven dat ik zeker kan genieten van frietjes of pizza af en toe, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken :-). Enjoy!


De dag begin ik vrijwel altijd met hetzelfde soort ontbijt. Vooral tijdens de week is het makkelijk om snel enkele ingrediënten samen te voegen tot een lekkere 1ste maaltijd van de dag. Tijdens het weekend durven we wel vaker te zondigen en maken we af en toe pannenkoeken of wentelteefjes met rode vruchten. Maar het meest gekozen ontbijt is toch wel yoghurt met vers fruit en granola. De yoghurt vervang ik graag door een smoothie op dagen dat ik iets meer tijd heb om een ontbijt te maken. Als granola gebruik ik tegenwoordig vaak de Granovie van Xavies met Nuts & Seeds. Xavies is een merk dat ik eerder ontdekte op een PR event in Antwerpen. Ze hebben een uitgebreid assortiment van huisgemaakte granola's en zelfs ook granola bites of gezonde koekjes voor onderweg. Super handig om zo'n zakje in je handtas mee te nemen tegen de honger. Ik ben alvast fan van deze granola!


Als middageten hou ik het graag luchtig met een lekkere salade. Een gewone salade met sla en tomaat kan vaak heel saai worden, dus vind ik het belangrijk om er enkele leuke ingrediënten bij te voegen. Deze salade staat tegenwoordig regelmatig op het menu en bestaat uit rucola, sla, buffelmozzarella, kerstomaatjes, geroosterde pijnboompitten, basilicum en oregano. De dressing bestaat uit wat olijfolie en balsamico azijn en ik voegde nog een hele avocado toe voor een volle smaak. Vanaf 's morgens probeer ik zoveel mogelijk water te drinken. Ook dat kan snel heel saai worden, dus doe ik er graag een schijfje citroen bij voor een lekkere smaak én voor een goede vertering. Win-win!


's Avonds ga ik vaak voor een warm gerechtje om de dag af te sluiten. Vaak ga ik voor een halve zoete aardappel in de oven, gecombineerd met groentjes. Deze keer bakte ik spinazie, champignons en spruiten in de pan en sneed ik daarbij nog wat kerstomaatjes en komkommer. Samen met wat yoghurt dressing en noten was dit de ideale gezonde maaltijd om de dag af te sluiten!

Hopelijk kunnen jullie hier wat inspiratie uit halen!

Liefs, Annelies


CONVERSATION

0 reacties:

Post a Comment

Double tap