Coconut oil

Ik heb de laatste tijd al veel goede dingen gelezen over kokosolie, waarvan ik nog nooit eerder had gehoord. Hoewel ik las dat het voor verschillende redenen goed is om te gebruiken, had ik er eigenlijk nooit aan gedacht om het voor mezelf te kopen. Maar enkele weken geleden zag ik deze te koop voor de eerste keer bij het winkelcentrum hier in de buurt, dus besloot ik het toch maar eens een kans te geven...

I've been reading a lot of good things about coconut oil lately, of which I had never heard before. Although I heard that it's good for several reasons, I actually never thought about getting it myself. But a few weeks ago I saw this for sale for the first time at my local mall, so I wanted to give it a shot...
.

Ik kocht de Perfectly Pure 100% Natural Raw Virgin Coconut Oil in Essenza. Het was in de aanbieding voor 9,99 euro, maar de normale prijs was rond 15 euro. De meeste mensen kennen het als een product dat je gebruikt bij het koken, maar ik was eerder geïnteresseerd in de beauty-kant van dit product.


I bought the Perfectly Pure 100% Natural Raw Virgin Coconut Oil in Essenza. It was on sale for 9,99 euro, but normally price was around 15 euro. Most people know it as a product you use when you are cooking, but I was more interested in the beauty-side of this product.
.

Op de achterkant van het product geven ze meteen al enkele suggesties waarvoor je de kokosolie zou kunnen gebruiken: als een vervanger voor andere oliën (inclusief boter), maar ook als een vochtinbrenger op je lichaam. De kokosolie zal vloeibaar worden als het wordt blootgesteld aan een temperatuur boven 24°C. De Perfectly Pure Kokosolie is een pure, onbewerkte kokosolie.


On the back of the product they already suggest a few things for which you can use the coconut oil: as a substitute for other oils (including butter), but also as a body moisturizer. The coconut oil will liquefy if it's exposed to a temperature above 24°C. The Perfectly Pure Coconut Oil is a pure, unrefined coconut oil. 
.

Op de andere kant geeft het je meteen de bevestiging dat het geen kunstmatige kleurstoffen, geen smaak- of zoetstoffen, geen bewaarmiddelen, geen toegevoegde suikers of zout, geen melk, geen lactose, geen soja, geen gluten, geen tarwe, geen gist en geen vis bevat. 


On the other side it gives you the confirmation that it contains no artificial colors, no flavors or sweeteners, no preservatives, no added sugar or salt, no milk, no lactose, no soya, no gluten, no wheat, no yeast and no fish.
.

Als je het potje opent, word je meteen overweldigd door een tropische kokosgeur... Als je je ogen zou sluiten, zou je echt denken dat je op vakantie bent, op een zonnige strand ligt, terwijl je een cocktail drinkt! Aargh, de geur is zo lekker en maakt me zo dromerig!


When you open the jar, you are immediately overwhelmed by a tropical coconut scent... When you would close you eyes, you would probably think you are on vacation, laying on a sunny beach and drinking a cocktail! Aargh, the scent is so fresh and makes me so dreamy!
.
.
Op deze collage kan je het verschil zien voordat en nadat ik mijn hand gehydrateerd heb met de kokosolie. In het begin heeft de kokosolie een eerder harde substantie, maar vanaf de moment dat het je huid raakt, smelt het meteen door je eigen lichaamswarmte. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dit product want het doet echt wonderen voor je lichaam. Kokosolie heeft oneindig veel mogelijke gebruikswijzen: als een haarmasker, als een conditioner, als make-up remover, als nachtcrème, als gezichtsscrub, als lipscrub, als lipconditioner, als scheerschuim, als bodylotion, als aftersun, als badolie, als handcrème,... De mogelijkheden zijn oneindig! Zelf gebruik ik deze kokosolie nu elke dag om mijn oogmake-up te verwijderen, maar ik ga zeker de andere mogelijkheden ook eens uitproberen!


On this collage you can see the difference before and after I moisturized my hand with the coconut oil. At first, the coconut oil will have a hard consistency, but as soon as it touches your skin, it melts immediately because of your body warmth. I have to say that I am impressed with this product because it really does wonders to your body. Coconut oil has endless possible usages: as a hair mask, as a conditioner, as make-up remover, as a night creme, as a face scrub, as a lib scrub, as a lip conditioner, as shaving cream, as a bodylotion, as a aftersun, as a bath oil, as a hand creme, ... The possibilities are endless! I use this coconut oil every day to remove my eye make-up, but I'm definitely going to try the other possibilities too!
.
Do you already have coconut oil?

If you want do know more about me, 
don't forget to follow me on Bloglovin or Instagram!

Don't forget to love and smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

28 reacties:

  1. Every time somebody raves about this, I kick myself for not having laid my hands on a jar! I'll definitely keep an eye out for it. I am so curious about trying it on my hair!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, I also had that feeling before I bought this :) I've only read good stuff about this product, so it will not be a waste of money!

      Delete
  2. Ik wil het ook nog steeds een keer proberen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker kopen als je het in de winkel tegenkomt!
      Liefs

      Delete
  3. Ah heerlijk! Denk dat het ook erg heerlijk ruikt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het ruikt echt heerlijk, toch als je van kokos houdt :)
      Liefs

      Delete
  4. Anonymous5/01/2014

    De laatste tijd lees ik er ook veel over :) Ik zou het graag ook eens kopen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker meenemen als je hem in de winkel ziet staan ;-) You can't go wrong with this!
      Liefs

      Delete
  5. klinkt goed en je kunt het voor veel dingen gebruiken.! misschien toch maar eens kokosnoot olie aanschaffen ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik raad het je zeker aan :)
      Liefs

      Delete
  6. Ik vind kokosolie ook zo fijn! Ik gebruik het vaak op mijn gezicht voor het slapen gaan en op mijn lippen als balsem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk dat je ook zo tevreden bent hierover! :)
      Liefs

      Delete
  7. Ik vind het een geweldig product. Ik doe het soms in het haar van mijn dochter. Half kroes, half stijl staat gelijk aan pluis, maar door de kokosolie niet meer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Echt een geweldig product, je kan het voor zoveel dingen gebruiken!
      Liefs

      Delete
  8. Ok dit is weer een reminder voor mij dat ik echt eens een potje moet gaan halen! :D Op naar de Essenza dus

    X Sara

    ReplyDelete
  9. ik heb het zelf eens geprobeerd op mijn haar maar was er toch niet zo heel erg enthousiast over.. misschien dat op de huid inderdaad een betere optie is

    ReplyDelete
    Replies
    1. De eerste keer dat ik iemand zie met een negatieve reactie over dit product, dus mag ik vragen waarom je er dan niet zo enthousiast over was? Ik moet het zelf nog eens uittesten op mijn haar dus dan weet ik misschien wat je bedoelt! :)
      Liefs

      Delete
  10. Oh wauw, dit klinkt echt goed zeg. Ik vind cocos olie sowieso heel erg lekker ruiken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben echt onder de indruk van dit product, zeker een aanrader!
      Liefs

      Delete
  11. Ah ik ben dol op coconut oil! Ik gebruik het eens in de zoveel tijd als haarmasker :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik moet het nog steeds eens proberen als haarmasker, ben benieuwd! :)
      Liefs

      Delete
  12. BEST THING ever!
    Ik gebruik het voor mijn haar, lichaam.. het is gewoon geweldig goed!
    xo
    Leila
    http://leopardxlipstick.blogspot.be

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blij dat er nog iemand helemaal into coconut oil is :) Love it!
      Liefs

      Delete
  13. Klinkt heel fijn! En zoveel mogelijkheden, wauw! Misschien ook maar een keer aanschaffen :)

    ReplyDelete
  14. Dit lijkt me echt heel fijn!

    ReplyDelete

Double tap