Mijn tips tegen de winterblues

Kaarsjes, dekentjes en gezelligheid. Dat zijn de woorden die meteen in mijn opkomen bij het denken aan de winter. Toch is het niet meteen mijn meest favoriete maand. Het is snel donker, het is koud en veel mensen lopen er slechtgezind bij. De winterblues? Daar heb ik niet meteen last van, maar toch merk ik dat veel mensen daar wel eens last hebben tijdens de koude, donkere winterdagen.


Love & Laughter to the rescue! De winterblues is niet op 1-2-3 weg te krijgen, maar toch kan je enkele tips opvolgen om je beter in je vel te voelen tijdens de winter. Van Vichy kreeg ik enkele tips voorgeschoteld tegen die stoute winterblues, waaruit ik zelf enkele tips heb opgesteld. Loop jij ook met zo'n winterhumeur rond? Blijf dan even verder lezen want met deze tips start je iedere dag gezond en relaxed.


Zen

Start de dag met een rustmoment. Neem de moeite om 's morgens enkele minuten vroeger op te staan dan anders, ergens rustig te gaan zitten en je ogen gedurende enkele minuten te sluiten. Door als een speer uit je bed te springen en meteen je kleren aan te gooien wil je te snel aan de dag beginnen. Hierdoor krijgen je hersenen en je lichaam de tijd niet om te wennen aan het begin van de nieuwe dag. Eerlijk is eerlijk, 's morgens neem ik vaak zelfs de tijd niet om te ontbijten. Oeps! Elke ochtend sta ik voor hetzelfde dilemma: opstaan en kunnen ontbijten of nog 5 minuten blijven liggen en niet kunnen ontbijten. Uiteindelijk kies ik vaak voor de tweede (en slechtste!) optie. Op 20 minuten tijd transformeer ik mezelf dan van "schone" slaapster naar business woman

Licht

Ook al heb je tijdens de winter de neiging om altijd binnen te zitten en jezelf ook na het werk of school voor de warme open haard in een zacht dekentje te nestelen, toch is het belangrijk om buiten te komen. Kleed je lekker warm aan en trotseer de koude. Door steeds binnen te blijven, zal je vaker in donkere ruimtes vertoeven wat niet ten goede komt van je humeur. Probeer ook 's middags al tijdens je middagpauze even een wandeling te maken of buiten kantoor te lunchen. De buitenlucht en de beweging zal je helpen de kleine irritaties van het werk even te vergeten en te ontspannen.




Verzorging

Verzet je tegen de drang om na het werk voor de zetel te ploffen en een zak chips open te trekken. In de plaats daarvan kan je beter een gezonde maaltijd verorberen in de plaats van jezelf vol te proppen met ongezonde snacks. Daarna is het aangeraden elke dag voldoende tijd uit te rekken om jezelf even te verwennen. Me-time heeft een positief effect op je humeur omdat je even alle aandacht op jezelf focust en alles darrend vergeet. Neem een zalig, warm bad, gebruik een gezichtsmasker en trakteer je lichaam nadien op een flinke laag bodylotion. In de winter ziet je huid zodanig af dat je mag kiezen voor een dikke, verzorgende crème. Vergeet je gezicht niet te reinigen en geniet nadien van een kopje thee. Probeer een halfuur voor het slapengaan de TV en smartphone af te zetten zodat je volledig kan ontspannen. Je hersenen zullen je dankbaar zijn, omdat zij dan rustig in slaap kunnen vallen. 

Wat is jouw beste tip tegen de winterblues?

Don't forget to love & smile today!
Love, Annelies


CONVERSATION

5 reacties:

  1. Replies
    1. Dankjewel, bij mij werken ze alleszins! :)

      Delete
  2. Goeie tips heb je gegeven! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, hopelijk heb je er iets aan! :)

      Delete
  3. Handig! Ik heb altijd last van dipjes in de winter en dat heeft vooral te maken met dat de dagen zo donker en koud zijn. Mijn tips? Neem een lekker warm bad/warme douche en zet alles even in perspectief: oke, het is nu even allemaal balen, maar dat gaat ook wel weer over. Die tip van zen van jou ga ik ook overnemen! Liefs x

    ReplyDelete

Double tap